Pomagajte nam ustaviti nepoštene prakse. Podprite kolektivno tožbo!
Če ste od maja 2015 do junija 2022 odplačevali posojilo s spremenljivo obrestno mero (= euribor + pribitek), obstaja možnost, da ste bili oškodovani. V tem času je bila namreč vrednost euriborja negativna. Če je vaša banka euribor obračunavala kot 0, gre v veliki večini primerov za nepošteno prakso, zaradi katere ste bili oškodovani. Od bank zahtevamo, da oškodovanim potrošnikom vrnejo razliko preveč plačanih obresti.
Podprite kolektivno tožbo - posredujte nam podatke o spornih kreditih
Vaše sodelovanje in pomoč v obliki posredovanja vaših podatkov in kreditnih pogodb sta zelo pomembna, ker bosta pripomogla k dokazovanju oškodovanj v postopku kolektivne tožbe.
Na kakšne načine so banke oškodovale potrošnike?
Ali je v vaši kreditni pogodbi zapisana določba, ki pravi, da se v primeru negativne vrednosti referenčne obrestne mere euribor za izračun pogodbene obrestne mere uporabi vrednost 0? Če je, gre za t.i. floor klavzulo.
Če v vaši pogodbi ni takšne določbe, pa je banka kljub temu uporabljala euribor v vrednosti 0, gre za t.i. floor prakso.

Floor praksa
V kreditnih pogodbah je določeno, da je variabilna obrestna mera za kredit sestavljena iz seštevka referenčne obrestne mere euribor in pribitka. Banke pri izračunu pogodbene obrestne mere niso upoštevale dejanske negativne vrednosti euribor v obdobju, ko je ta imela negativno vrednost. Zato so od kreditojemalcev v tem obdobju prejemale plačilo višje mesečne anuitete kot so jo bili kreditojemalci dolžni plačati po sklenjenih pogodbah.

Floor klavzula
Od leta 2015, ko je bila vrednost euriborja negativna, so banke v nove kreditne pogodbe pogosto vključevale ničelno oz. t.i. floor klavzulo. To je nepošteno pogodbeno določilo, ki pravi, da se pri izračunu skupne obrestne mere namesto dejanske negativne vrednosti euriborja upošteva vrednost 0 in obresti v tem primeru določa zgolj višina pogodbenega pribitka (obrestna marža). Takšna praksa, kjer kreditodajalec zaščiti sebe in v posojilnih pogodbah omeji variabilni del obrestne mere navzdol, ne da bi hkrati določil tudi najvišjo obrestno mero in s tem zaščitil tudi potrošnika (kot šibkejšo stranko), je nedopustna in nepoštena.
Novice
Postanite član Zveze potrošnikov Slovenije
ZPS je neodvisna in neprofitna organizacija, že
več kot 30 let na strani potrošnikov.
Pridobite dostop do kakovostnih vsebin:
- Revija ZPStest: 12 številk v 10 izvodih, dostop le prek spleta ali z dostavo na dom
- Dostop do vseh testov in drugih plačljivih vsebin
- Pravno svetovanje pri potrošniških težavah
- Svetovanje o kakovosti in varnosti gospodinjskih aparatov ter zabavne elektronike
Že od 69,60 € / na leto
Primerjalne teste izdelkov in storitev financirajo člani ZPS s plačilom članarine. S plačilom posameznega testa tako tudi vi omogočate izvedbo primerjalnih testov. Zaradi zagotavljanja popolne neodvisnosti ZPS kot potrošniška, organizacija ne sprejema donatorskih in sponzorskih prispevkov podjetij.







